המלחמה על האינטרנט המהיר החלה ביוני אשתקד. בזק, נחושה בהחלטתה לנצל את חלון ההזדמנות ההיסטורי ולהקדים את חברות הכבלים, מצאה נוסחה מנצחת להחדרת שירותי WOW: להפוך את ספקי האינטרנט לקבלני משנה.
היא החלה לסבסד את תהליך החיבור של מנויים חדשים, ויצרה מצב שבו המעבר לפס-הרחב משתלם לכולם: ספק המודם מקבל כסף מספק האינטרנט, שמקבל כסף מבזק, שתחזיר לעצמה את הכסף בטווח הארוך מדמי השימוש החודשיים שישלם הגולש, שמקבל את המודם חינם. ואם המודם חינם, והתשלום לבזק הוא בסכום דומה ל"חופשי חודשי", מה שנשאר הוא התשלום לספק האינטרנט. עליו התנהלו מלחמת המחירים ומלחמת הפרסום, וכאשר שכך אבק הקרבות התברר שישנם בישראל עוד מאה אלף גולשים מהירים.
|