מספר המנויים בטלוויזיה הרב ערוצית (חברות הכבלים והלוויין) ירד בשלושת החודשים האחרונים כתוצאה מנטישה של מנויים על רקע המצב הכלכלי - כך אמרו מקורות בענף התקשורת. על פי ההערכות, פחת מספר המנויים הכולל של חברות הכבלים והלוויין ברבעון הרביעי של השנה בכ-3,000. מדובר בירידה מתונה, אך זו מהווה שינוי מגמה מאז הקמת הכבלים לפני יותר מעשור.
בסוף 2002 נאמד מספר המנויים בישראל ב-1.4 מיליון, מהם 379 אלף בלוויין והיתר בחברות הכבלים. מרבית המנויים שנטשו את הכבלים והלוויין התקשו לעמוד בתשלומים לשירות היקר - שמחירו המינימלי 140-130 שקל לחודש. אלה העדיפו להסתפק בערוצים הניתנים לקליטה באמצעות אנטנת הטלוויזיה - ערוצים 1 ו-2. היקף הנטישה נאמד השנה על ידי בכירים בענף ב-50 אלף.
|