שתי הספקיות העלו לאחרונה מחירים ב-30%-40% במסגרת שירותי האינטרנט שלהם, שנמכרים בחבילות שמציעה בזק.
לכאורה, נראה שנטוויז'ן וסמייל ייקרו את רכיב ה-ISP (ספק האינטרנט) בחבילות, במקום לגלגל את ההנחה לצרכן, כל זאת במסגרת מלחמת החבילות שלהן עם בזק - גם הן וגם בזק משווקות לצרכנים את אותן חבילות תשתית + ספק. הספקיות מוכרות לבזק את רכיב הספק במחיר גבוה, בתגובה לכך שבזק מכרה להן את רכיב התשתית במחיר גבוה.
הסיבה לעליית המחירים הזאת, היא התחרות הניטשת על חבילות האינטרנט. כן, שוב תחרות מובילה לעליות מחירים. הספקיות ובזק מוכרות כל אחת חבילות של ספק תשתית, כך שאפשר לקנות את אותה חבילה דרך בזק או דרך אחת הספקיות. רק שבזק דאגה שאצלה הן יהיו זולות יותר. לטענת הספקיות, בזק מכרה להן קווי אינטרנט במחירים לא אטרקטיביים, במטרה להפוך את החבילות הדומות שהן מציעות ללא אטרקטיביות. |