ההשקעה בתוכן בחברות הכבלים לא קטנה בשנתיים האחרונות ונותרה על רמה של כ-37% מסך ההכנסות. ב-2005 צפויה ההשקעה להסתכם ביותר מ-700 מיליון שקל - כך נודע ל-TheMarker. היעד של חברות הכבלים נותר נמוך מ-30%, ובכיר בתעשיית הכבלים טוען כי ב-2006 ייעשה מאמץ נוסף להקטין את הוצאות התוכן, כחלק מהתייעלות תפעולית מקפת שעוד נדרשת לחברות. חברות הכבלים כבר ביצעו ביניהן מיזוג תפעולי, אך זה עדיין אינו מלא. כך לדוגמא שלוש החברות - ערוצי זהב, תבל ומתב - מפעילות מערכות בילינג שונות. המשך ההתייעלות התפעולית נדרשת לחברות הכבלים, לאחר שאת 2005 הן צפויות לסיים בהפסד תפעולי של כמה עשרות מיליוני שקלים.
|