המועצה לצרכנות יוצאת נגד חברות הכבלים, שמאז שנת 2001 "מייבשות" לטענתה את חבילת הבסיס. הביקורת מופנית גם נגד מועצת הכבלים והלוויין על כך שהציגה נתונים באופן שמחפה על תהליך זה ומסתיר אותו מעיני הציבור.בבדיקה שערכה המועצה לצרכנות היא מצאה כי מאז 2001, אז החלו חברות הכבלים למכור ערוצים נפרדים בתשלום, ירדה ההשקעה הכספית שלהן בערוצים שבחבילת הבסיס ב-32.5%. בעוד שב-2001 השקיעו חברות הכבלים 721 מיליון שקלים בערוצי חבילת הבסיס, ב-2003 הן השקיעו בהם רק 487 מיליון שקלים.
|